پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ | ۲۱:۵۱ ۵۷ بازديد
تصور كنيد براي اولين بار قرار است با شخص ديگري ارتباط برقرار كنيد، براي اولين بار آشنايي سعي مي كنيد به زيبا ترين و جذاب ترين شكل ممكن خود را بيارايد تا در ديدار اول او را مجذوب خود كنيد تا ديدارهاي بعدي تكرار شود اين تمثيل براي تآثير بسته بندي در افزايش فروش صدق مي كند.
در واقع امروز بسته بندي كالا نمايانگر نحوه نگهداري و محافظت كالا و برند نيز چگونگي معرفي خصوصيات محصول به مصرف كننده مي باشد. با وجود اينكه تكنولوژي هاي نو ظهور كاركردهاي بسته بندي را از سطح ذكر شده ارتقاء داده و وارد مباحث تخصصي تري كرده اما هنوز هم از ديد يك مصرف كننده بسته بندي، بعنوان بيروني ترين ابزار برقراري ارتباط بين برند و مصرف كننده در قفسه هاي فروشگاه، نقشي استراتژيك در تحريك مصرف كننده و موفقيت فروش بازي مي كند.بسته بندي مناسب يكي از مهمترين عوامل در فروش و بازاريابي كالاهاست. يك بسته بندي خوب مزايايي چون پيشبرد فروش، حفاظت و بهبود محصول را ، هم براي فروشندگان و هم مشتريان دارد، زيرا ميتواند انبار كردن يا استفاده از يك كالا را سادهتر كند، از فاسد شدن يا آسيب ديدن آن جلوگيري كند و در نهايت يك بستهبندي مناسب ميتواند پيدا كردن محصول را سادهتر كرده، برند محصول را در نقطه فروش و حتي زمان استفاده، تبليغ كند.