ويژگي هاي طراحي بسته بندي

بسته بندي در ايران

ويژگي هاي طراحي بسته بندي

۵۸ بازديد

رنگ بسته بندي

رنگ به عنوان مهمترين فاكتور در طراحي بسته بندي به شمار مي‎‎رود. آنچه براي اولين بار موجب جلب نظر مشتريان براي خريد كالا  مي‎‎شود، رنگ بسته بندي مي‎‎باشد كه هر كدام گوياي پيام خاصي مي‎‎باشند. بنابراين در انتخاب رنگ بايد دقت نمود.
به عنوان مثال استفاده از رنگ‎هاي صورتي و مشكي در هر نوع بسته بندي زيبا نيست زيرا رنگ‎ها‎‎ي مشكي بيانگر غم و اندوه و رنگ‎ها‎‎ي صورتي موجب كم اهميت جلوه دادن محصول است.رنگهاي قرمز و نارنجي موجب ترغيب و تحريك مصرف كننده مي‎شود.
بطوركلي براي موادغذائي رنگ‎ها‎‎ي گرم جذابيت بيشتري به بسته بندي مي‎‎بخشد.مثال ديگر ميتوان به چاي اشاره كرد كه استفاده از رنگ هاي سبز با زمينه مشكي مي‎تواند طبيعي بودن را در ذهن بينندگان تداعي نمايد.

استفاده از تصاوير و نقوش مناسب

تصاوير به زيبايي بسته بندي‌ها‎ كمك زيادي مي‎‎كند. اين امر زماني مؤثرتر است كه براي طراحي بسته‌ها‎ي فلزي كه محتويات آنها مشخص نيست، از تصاوير استفاده شود.
گرافيست‎ها‎‎ با طراحي تصاوير خاص مي‎‎توانند اعتماد مشتريان را براي خريد كالا جلب نمايند. تصاوير بايد متناسب با نوع محصولات و همچنين نياز مصرف كنندگان طراحي شوند.
 استفاده از متن‎ها‎‎ي اثرگذارجملات تأثيرگذار با فونت هاي زيبا در سايز بزرگ موجب جلب نظر مصرف كنندگان مي‎‎شود. نوشته‎ها‎‎ بايد شامل اطلاعاتي در رابطه با محصولات باشند و طرز استفاده از محصولات را به طور دقيق بيان كنند.بيان مزايا، خواص و مضرات ناشي از مصرف بيش از حد محصولات نيز مي‎‎تواند در مطلوب تر شدن طراحي بسته بندي كمك نمايد.

قرار دادن لوگو در مكاني مناسب

هر شركت توليدكننده‎اي براي محصولات خود يك آرم را در نظر مي‎‎گيرد كه در هنگام طراحي بسته بندي بايد اين علامت بر روي بسته در نظر گرفته شود.
بهترين مكان براي قرار دادن لوگو در سمت چپ ميدان ديد است زيرا توجه بيشتري را به خود جلب مي‎‎كند.

وجود فضاي خالي در طراحي بسته بندي

با وجود تمام موارد بيان شده ، وجود فضاي خالي بر روي بسته بندي امكان فكر كردن را به مشتري مي‎‎دهد.
بسته‎ها‎‎ي شلوغ ذهن مشتريان را مشوش و آنها را در تصميم گيري متزلزل مي‎‎كند و گاهي امكان منصرف شدن از خريد پيش ميايد.

خلاقيت در طرح

خلاقيت به عنوان يكي از مهمترين شاخصه‌ها‎ي بسته بندي به شمار مي‎‎رود. تمايز ميان بسته بندي‌ها‎ از انواع مشابه خود، و وجود طرح‌ها‎ي گرافيكي جذاب و بكر مي‎‎تواند موجب بالا رفتن رتبه بسته‎بندي گردد.
استفاده از خلاقيت و به وجود آوردن يك بسته بندي با طراحي زيبا، تضمين كننده فروش و جذب مصرف كننده خواهد بود.

تبليغات

در طراحي گرافيكي بسته بندي يك محصول، بايد علاوه بر اطلاع رساني، زيبايي و معرفي، نقش تبليغاتي و بازاريابي محصول را نيز مد نظر قرار داد.

طراحي هر بسته مي‎تواند همچون يك بروشور، پوستر و استند عمل نمايد و مصرف كنندگان را براي خريد ترغيب نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.