15 مورد در استانداردهاي بسته بندي
1-استفاده از تصاوير و نقش هاي مختلف ،زيبا و مرتبط با محتويات محصول
2-خلاقيت در طراحي بسته بندي و عدم تكرار طرح هاي رقبا
3-توجه به هدف و مكاني كه در آن عرضه مي گردد
4-توجه به مخاطبين محصول كه به طور قطع اين گزينه بر روي طراحي ، رنگ بندي ، استحكام محصول تاثيرگذار است.
5-ارتباط طرح بسته بندي با محتويات محصول
6- وجه به روانشناسي رنگ ها و تناسب هارموني آنها در انتخاب رنگ بسته بندي
7-سهولت حمل و انتقال محصول
8-سهولت نگه داري از محصول
9-سهولت باز كردن محصول
10-عدم ضرورت درج متن يا عكس در كل فضاي بسته بندي
11-تحليل مباحث اجتماعي و ديدگاه مخاطبين در رابطه با محصول و پياده سازي نتيجه گيري ها در بسته بندي
12-درج لوگوي مناسب بر روي بسته بندي
13-طراحي طرح بسته بندي به گونه اي به يادماندني انجام گيرد.
14-استفاده از متن جذاب، تاثيرگذار بر روي بسته بندي
15-اهميت تبليغات و اصول تبليغات در عرضه محصول